چرا کلاه ایمنی ؟

اگر در یک مکان در حال ساخت یا هر محل دیگری که اجسام و ماشین‌آلات سنگین در آن بکار گرفته شده‌اند کار می‌کنید، استفاده از کلاه ایمنی را فراموش نکنید. در بخش‌ها و صنایع زیادی خطر آسیب به سر وجود دارد. برای محافظت از کارگران در برابر این آسيب‌ها، استفاده از تجهیزات ایمنی صحیح مهم است.
خيلي از افراد از استفاده از کلاه ایمنی طفره می‌روند، اما نباید نقش کلاه ایمنی در محل‌کار را دست کم گرفت. لباس ایمنی، بدون کلاه ایمنی کامل نیست. این بلاگ را بخوانید تا بفهميد که چرا کلاه ایمنی مهم است و چگونه می‌تواند شما را از برخي آسیب‌ها حفظ کند.

استفاده اجباری

استفاده از کلاه ایمنی در محل کار، نه تنها مهم بلکه ضروری است. طبق دستورالعمل‌هاي مدیریت برنامه ایمنی و سلامت، استفاده از تجهيزات محافظت فردي الزامي است و در جايي که خطر آسيب به سر وجود دارد، استفاده از کلاه ایمنی برای همه کارمندان نيز اجباری است.

محافظ سر

کلاه‌هاي ایمنی برای محافظت کامل از کارگران در برابر ضربه‌هاي شدید به سر، صدمات الکتریکی و نفوذ صدمه، که می‌تواند در اثر سقوط اجسام سنگین ایجاد شود، طراحی شده اند. کلاه ایمنی همچنین در برابر صدمات ناشی از برخورد به اشیا ثابت و رساناهای برقي که ممکن است منجر به آسیب شوند، از شما محافظت می‌کند.

محافظت در برابر حادثه

چه در صنعت ساخت و ساز و چه در صنايع نفتي کار کنيد، وجود سطح لغزنده چيز بسیار رایجي است. استفاده از کلاه ایمنی هنگام کار در جاي روان یا يک واحد شیمیایی، محافظت در برابر آسیب شدید به سر که می‌تواند به دلیل ليز خوردن، زمين خوردن و سقوط ایجاد شود، را تضمین می‌کند.

بهبود میدان دید!

اگر کارگری از کلاه ايمني محکم بازتابنده استفاده کند، ميدان دید وسيع‌تري خواهد داشت و همچنین کلاه به تشخیص کارکنان در حال کار در طول شب و روز نیز کمک می‌کند. کلاه‌های ایمنی با رنگ متفاوت، می‌توان بازدیدکنندگان یا افراد غیر شاغل که وارد محل کار مي‌شوند را نیز متمایز کرد. کلاه‌هاي ایمنی در رنگ‌های مختلفي وجود دارند که نشانگر نقش‌های متفاوت افراد حاضر در محل کار هستند. ناظران همیشه از تمام افرادی که در محل کار می‌کنند مطلع نيستند، پس تمايز رنگ کلاه ایمنی تشخیص آنها را آسان می‌کند.

فواید گوشی ایمنی

تاثیر عینک ایمنی

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *